виховна функція-
формування відчуття колективізму, моральних та етичних цінностей, розвиток
умінь діалогічної взаємодії; Категорія "виховання" є провідною в
розробці методологічних засад, розкриває сенс туристської діяльності,
професійної підготовки фахівців для туризму, привертає увагу теоретиків і
практиків до виховних моделей у туризмі. Оперуючи поняттям
"виховання", дослідник має на увазі багатофакторний процес, що
залежить від низки об'єктивних і суб'єктивних чинників. Якщо об'єктивними
чинниками є соціально-історичні особливості, культурні традиції країни, система
освіти, то до суб'єктивних факторів відносять особистісні якості організаторів
виховного процесу, рівень їхньої педагогічної майстерності, психологічні
особливості та ціннісні орієнтації учасників виховного процесу. Закономірності
туристського виховання, як суспільний процес, містять ті ж закони й
закономірності, що виявляються у суспільному процесі різного рівня. Найвищий
рівень складають загальні закони розвитку природи, суспільства і мислення:
.Серед закономірностей виховання
в туризмі суттєвими є: визначальна роль спілкування у вихованні туриста,
розвитку його особистості; цілісність процесу виховання в туризмі і
взаємозалежність його компонентів; залежність результатів виховання не тільки
від виховної діяльності, але і від реальних умов.
Засоби виховання - це все те, за
допомогою чого впливають на учасників туристської діяльності. Засобами
виховання є конкретні предмети матеріальної та духовної культури, які
використовуються у педагогіці туризму.
Туристична діяльність, на основі ознайомлення з історичним минулим і
сьогоденням рідного краю і батьківщини, сприяє патріотичному вихованню. Крім
того, туризм дозволяє прилучити до культурних цінностей, традицій народу.
Особливо важливе виховне значення туризму полягає в організації дозвілля для
молоді, формуванні здорового способу життя. Туризм складає частину фізичної
культури і спорту, оскільки він служить проявом здорового способу життя,
розвитку, вдосконалення і збереження фізичної працездатності і всебічної
підготовки.
Основними
формами туризму є подорожі, екскурсії, походи, змагання. Найбільший виховний
вплив здійснюється в процесі походів, оскільки вони проводяться здебільшого
колективом, коли кожний залежить від решти членів колективу в обов'язковому
порядку вимагається тактовність, толерантність, уважне ставлення один до
одного, коли особисті інтереси не можна ставити вище інтересів колективу. Все
це сприяє формуванню таких рис характеру як воля, витримка, самостійність,
рішучість і готовність прийти на допомогу. Успіх виховання залежить від того,
наскільки глибокими були переживання і наскільки велика ступінь складності в
даному туристському поході.
Немає коментарів:
Дописати коментар