До туристичних
ресурсів можна віднести все, що може бути використано для задоволення потреб
туристів. Це можуть бути об'єкти та явища природного й антропогенного
походження, що використовуються для відновлення життєвих сил людини та
задоволення її соціальних потреб і впливають на територіальну організацію
туристичної діяльності, формування територіальних туристи-чних комплексів, їх
спеціалізацію та економічну ефективність.
Туристичні
ресурси - сукупність природних і соціально-культурних комплексів та їх
елементів, що сприяють задоволенню фізіологічних та соціальних потреб людини,
відновленню її працездатності і які при сучасній та перспективній структурі
рекреаційних потреб і техніко-економічних можливостях, використовуються для
прямого й опосередкованого споживання та виробництва туристичного продукту. У
структурі туристичних ресурсів виділяють кілька складових: природну,
соціально-культурну або суспільну, технологічну і подієву, які, у свою чергу,
розділяються на ряд компонентів, що мають свою будову (рис. 1.2). Природні та
суспільні ресурси формують групу "матеріальні туристичні ресурси",
подієві і більшість технологічних (інформаційні, рекламні та інноваційні)
об'єднуються у групу "нематеріальні туристичні ресурси". розвитку
лікувально-оздоровчого, екологічного, спортивного, екстремального і багатьох
інших видів туризму та відпочинку: подієві - для фестивального, ділового,
фан-туризму та ін., суспільні - для релігійного, археологічного, пізнавального
туризму тощо. Технологічні ресурси мають дещо інше призначення. Вони сприяють
інтенсифікації туристичних процесів, формують ме-ханізми реалізації туристичного
продукту, створюють передумови для трансформації природних і
суспільно-історичних комплексів у ранг ресурсів. У більшості випадків
спостерігається комплексний вплив ресурсів різного генезису на туристичний
процес.
Немає коментарів:
Дописати коментар