Музейні заклади мають
значний вплив на виховання підростаючого покоління, розвиток повноцінної
особистості, формування національно-патріотичного світогляду, пізнання
історично-культурного надбання української нації. Саме тому питання
популяризації музейних цінностей, включення їх у мережу туристичних послуг є
надзвичайно актуальним.
Створення у музеях
розгалуженої сфери послуг для туристів та відвідувачів, відкриття сувенірних
магазинів, виставкових галерей, антикварних магазинів сприяють збільшенню
фінансових витрат – надходжень у місцеві бюджети.
Пріоритетним напрямом
розбудови національної музейної мережі має стати запровадження нових технологій
в експозиційній діяльності, створення експозицій, що дивують і принаджують
несподіваними технічними ефектами (напр., рухома, анімована чи інтерактивна
експозиція).
Більшість провінційних
музейних закладів використовують мультимедійні комп’ютерні системи ще не
достатньо широко. В більшості випадків справа обмежується лише інтерактивною
дошкою та кількома іншими не надто інноваційними технічними засобами
Необхідно якісно
переосмислити планування музейного простору з метою виділення у ньому сегментів
для релаксації відвідувачів. Раніше ми вже згадували австрійський музей
діамантів Сваровскі, де на релаксаційні кімнати з приглушеним освітленням і м’якими
диванами для розслабленого споглядання музейно-анімаційних ефектів відведено
близько третини експозиційної площі установи. Звісно, досягнути такого
показника класичним українським музеям наразі нереально. Однак керівництву
кожного українського музею необхідно пам’ятати: музей – це установа, котра
надає послуги культурного відпочинку й естетичного задоволення. Отже, йдеться
про нематеріальні послуги, які надає музей і за які відвідувач платить гроші.
Інноваційна музейна концепція «відпочинок плюс пізнання та враження» повинна у
XXI ст. стати новою ідеологією кожного українського музею.
Пріоритетним завданням
для українських музеїв є «прорив інформаційної блокади» та проведення суспільно
резонансних акцій і PR-заходів. Нині музейну спадщину нашої країни фахово
репрезентує в глобальній мережі Інтернет один-єдиний сайт «Музейний простір
України»
А першим значним успіхом
на ниві міжмузейної комунікації і PR вважаємо проведення Першого
всеукраїнського фестивалю «Музей третього тисячоріччя».
Фестивальні конкурси
стали дієвою формою відкритого змагання творчого потенціалу музейних
працівників нашої країни та налагодження інтенсивної міжмузейної комунікації.
Музеї-переможці у номінаціях «кращий музейний фільм», «кращий музейний
телевізійний проект», «краща міні-експозиція», «краща музейна поліграфічна
продукція» тощо активно обмінювалися досвідом та інноваціями з іншими музеями
країни. Неабиякий суспільний резонанс отримав і PR-ефект Всеукраїнського
музейного фестивалю.
Серед областей України,
за кількістю музеєфікованих і перетворених на туристичний продукт замкових
комплексів, перше місце посідає Львівська область. Велику популярність серед
туристів та екскурсантів мають замки-музеї.
Немає коментарів:
Дописати коментар