googleb7d8b756c0200427.html

Шукати в цьому блозі

2018-04-18

Аналіз діяльності підприємств, терміни

1. Автоматизація робочого місця аналітика –  передбачає створення належних умов для його продуктивної праці із дотриманням ергономічних, санітарно-гігієнічних, соціально-економічних, трудових, технічних, юридичних та інших, як правило, законодавчо встановлених норм. Вимогою сьогодення є також забезпечення працівників сучасними засобами обробки, оформлення та передачі інформації – комп'ютерами, калькуляторами, принтерами, факсами, телефонами тощо.
 2. Аналіз– спосіб пізнання предметів і явищ навколишнього середовища, який ґрунтується на розчленовуванні цілого на складові частини і вивченні їх у всьому різноманітті зв'язків і залежностей.
3. Аналітичні функції виробничого відділу - Аналіз, контроль напруженості, виконання планів виробництва, освоєння нових видів продукції за цехами, ділянками, бригадами, робочими місцями
 4. Аналітичні функції відділу бухгалтерського обліку і звітності - Аналіз надходження і використання матеріальних і фінансових ресурсів, робочої сили. Складання та аналіз звітів про діяльність підприємства. Контроль за збереженням і використанням цінностей, ресурсів, виконанням договірних зобов'язань і фінансового плану. Аналіз цільового використання засобів за об'єктами і статтями
5. Аналітичні функції відділу збуту - Аналіз ринків збуту, укладання та виконання договорів на поставку продукції
 6. Аналітичні функції відділу постачання - організацію оптового продажу продукції і просування її до споживача в те місце, де вона потрібна, у той час, коли вона потрібна, у таких кількостях, у яких вона затребувана, і такої якості, що задовольняє покупців; добір покупців і висновок договорів постачання; вибір місця збереження запасів готової продукції й організація належного її збереження; визначення системи переміщення готової продукції до місць збереження і продажі; впровадження автоматизованої системи керування запасами; впровадження автоматизованої системи опрацювання замовлень, договорів; вибір засобів і маршрутів транспортування продукції до місць продажів; організацію вантажно-розвантажувальних робіт; організацію системи формування попиту, стимулювання збуту, реклами; проведення цілеспрямованого асортиментної політики;проведення цілеспрямованого цінової політики; узгодження з зацікавленими підрозділами підприємства асортименту й обсягів продукції, цін, знижок і надвишок до них, витрат на рекламні заходи і ресурси; розгляд і задоволення претензій і рекламацій, що поступили від покупців і партнерів по бізнесу на продукцію підприємства; формування попиту і реалізація продукції на нових ринках України й інших країн; організацію участі і проведення виставок, ярмарків, виставок-продажів і інших заходів щодо формування споживчого попиту на продукцію підприємства; підготування щоденних довідок про продажі, щомісячних, квартальних і річних звітів про продажі.
7. Аналітичні функції відділу праці і заробітної плати - Аналіз виконання виробничих норм, оплати праці, організації трудового процесу, дотримання законів про працю
 8. Аналітичні функції відділу технічного контролю - Аналіз і суцільний контроль якості виробленої продукції, поопераційної обробки її на робочих місцях, сировини, матеріалів, браку, встановлення причин його виникнення
 9. Аналітичні функції планово-економічного відділу - Планування, аналіз виконання комплексних довгострокових і поточних планів, включаючи виробництво, кадри, фінанси, технічний розвиток, капітальне будівництво. Аналіз ефективності виробництва, капітальних вкладень, господарської діяльності в цілому та її ланок. Аналіз використання ресурсів (земельні, трудові, основні та оборотні засоби, фонд оплати праці, економічного стимулювання), трудомісткості робіт і продукції, фінансових результатів і фінансового стану. Контроль за дотриманням лімітів витрат, виконанням планів, договорів, виробничих завдань. Обґрунтування заходів з підвищення ефективності господарювання
10. Балансовий метод  або як його ще називають, балансове погодження – метод, який полягає у зіставленні врівноважуючих одна одну систем взаємопов'язаних показників.
image115,
де image116– зміна обсягу реалізації продукції за рік;
image117– зміна обсягу випуску продукції за рік;
image118– нереалізований залишок готової продукції (на складах підприємства, в дорозі) на початок року;
image119– нереалізований залишок готової продукції на кінець року.
11. Відносні величини – це показники, які відображають кількісні співвідношення двох величин. Як правило, це відношення середніх або отриманих раніше відносних показників до абсолютних.
12. Внутрішній аналіз - здійснюється за ініціативою і на матеріалах самого підприємства з метою використання його результатів у плануванні, складанні виробничої програми, розробці стратегії господарської діяльності та в управлінні.
13. Галузевий аналіз - передбачає детальне дослідження дохідності галузі та її перспектив. Він починається з розгляду галузі як найагрегованішої системи, вивчення якої дає змогу в загальному вигляді визначити перспективи галузі, зокрема передбачувані доходи та необхідні інвестиції для підтримування або підвищення дохідності.
14. Готова продукція - це продукція (виріб, напівфабрикат, робота, послуга), що повністю закінчена обробкою на даному підприємстві, пройшла всі стадії технічного випробування (якщо вимагають відповідні її особливості), відповідає технічним умовам і стандартам, не потребує подальшої обробки на цьому підприємстві і здана на склад
15. Графіки - форма наочного подання статистичних даних про соціально-економічні явища і процеси через геометричні образи, малюнки або схематичні географічні карти та пояснення до них.
16. Детерміноване моделювання - це про-стий і ефективний засіб формалізації зв’язків економічних по-казників: воно є основою для кількісної оцінки ролі окремих факторів у динаміці узагальнюючого показника.
17. Джерела інформації облікового характеру - це всі дані, що містять документи бухгалтерського, статистичного й оперативного обліку, а також усі види звітності, первинна облікова документація.
18. Дисперсійний аналіз - – статистичний метод, призначений для встановлення структури зв'язку між результативною та факторними ознаками. Він дає змогу визначити вплив одного або кількох факторів на результативний показник. Дисперсійний аналіз може застосовуватися при обмеженій кількості одиниць спостереження. Він ефективний в умовах, коли результативна ознака суттєво змінюється під одночасною дією кількох факторів з неоднаковою силою впливу. Дисперсійний метод аналізу відіграє велику роль в економічних дослідженнях. Завдяки цьому методу вирішуються такі завдання: кількісне вимірювання сили впливу факторних ознак та їх сполучень на результативну величину; оцінка вірогідності впливу та його довірчих меж; аналіз окремих середніх та статистична оцінка їх різниці.
19. Доходи - це очікувана властивість об'єкта, яка є мотивом створення, виробництва, володіння, використання цього об'єкта.

20. Економічна інформація -  інформація про суспільні процеси виробництва, розподілу, обміну та використання матеріальних благ, корисні дані сфери економіки, що відображають через систему натуральних, трудових і вартісних показників планову й фактичну виробничо-господарську діяльність та причинний взаємозв`язок між керуючим і керованим об`єктами.
21. Економічний аналіз як наука є системою спеціальних знань, пов`язаних з дослідженням тенденцій госп-кого розвитку, науковим обгрунтуванням планів, управлінських рішень, контролем за їх виконанням, оцінкою досягнутих результатів, пошуком, вимірюванням та обгрунтуванням розміру госп-ких резервів підвищ-ня ефект-ті вир-ва і розробкою заходів щодо їх використання.
22. Елімінування - означає усунення, виключення впливу всіх, крім одного, факторів на величину результативного показника.
23. Ефективність виробництва - це комплексне відбиття кінцевих результатів використання засобів виробництва й робочої сили (працівників) за певний проміжок часу.
24. Заключний аналіз -  здійснення зведеного підрахунку резервів виробництва, систематизація, узагальнення (синтез) і підсумкова оцінка результатів господарської діяльності, формулюються відповідні висновки, розробляються конкретні пропозиції і рекомендації щодо покрашення роботи аналізованого підприємства, здійснюється розрахунок економічної ефективності запропонованих заходів та визначення їхнього впливу на кінцеві показники господарювання, оформляються результати проведеного економічного аналізу.
25. Запаси - це продукція виробничо-технічного призначення, споживчі й інші товари, що перебувають на різних стадіях виробництва й обігу, та очікують вступу в процес виробничого або особистого споживання.
26. Зовнішній аналіз - може проводитися безпосередньо зовнішніми користувачами або на їх замовлення. У ролі останніх можуть виступати представники вищестоящої організації, фінансових, податкових органів, громадських організацій, незалежні аудитори, акціонери, потенційні інвестори.
27. Індукція - (лат. inductio – наведення) – спосіб умовиводу від часткових фактів, положень до загальних висновків.
28. Інтенсивність праці - це ступінь напруженості праці, витрачання людської енергії (фізичних та духовних сил працівника) за одиницю робочого часу.
29. Інформація - (лат. informare, англ. informatio–роз'яснення, викладення, тлумачення) – первісно під інформацією розуміли відомості, які передаються людьми усним, письмовим або іншим способом із застосуванням технічних засобів та умовних сигналів. Пізніше, з середини XX ст., зміст цього поняття значно розширився. Інформація почала вже розглядатися як загальнонаукове поняття, що включає обмін відомостями між людьми, людиною та автоматом, автоматом і автоматом; обмін сигналами у тваринному і рослинному світі; передачу ознак від клітини до клітини, від організму до організму, одне з основних понять кібернетики. Закон України "Про інформацію" трактує інформацію як документовані або публічно оголошені відомості про події, явища, що відбуваються у суспільстві, державі та навколишньому природному середовищі.
30. Капітал - це чинник виробництва у вигляді вартості, здатної приносити прибуток або збиток.
31. Комплексний план економічного аналізу - план, що забезпечує різнобічне взаємопов'язане вивчення господарських явищ і процесів.
32. Ліквідність підприємства - здатність підприємства розраховуватися за своїми фінансовими зобов'язаннями шляхом перетворення активів на гроші.
33. Маржинальний аналіз - метод фінансового аналізу, який досліджує взаємозв'язок витрат виробництва (з розподілом їх на постійні і змінні) та прибутку. Призначений для обґрунтування й прийняття зважених управлінських рішень щодо обсягу виробництва, реалізації окремих видів продукції, робіт, послуг, їх собівартості та ціни.
34. Маркетинговий аналіз - спрямований на дослідження ринків збуту продукції, зокрема на кон'юнктуру ринку продукції, сировини і матеріалів, на вивчення попиту, пропозиції, рівня конкурентоспроможності виробленої продукції, можливостей її збуту, комерційного ризику тощо. Цей аналіз здійснює служба маркетингу (на великих підприємствах) або окремі працівники (на малих підприємствах).
35. Мета економічного аналізу - пошук резервів підвищення ефективності суспільного господарства і розробка заходів щодо їх реалізації.
36. Метод елімінування - (лат. eliminate – виключати, усувати) – метод, який полягає у послідовному визначенні впливу кожного фактора на результативний показник за умови незмінності інших факторів та абстрагування їх взаємного впливу.
37. Міжгалузевий аналіз . Міжгалузевий підхід, або аналіз розвитку і розміщення сукупності галузей, що тісно взаємодіють (за сировинними, проміжними та кінцевими продуктами, технологічними та іншими ознаками), є дещо менш розробленим порівняно з галузевим. Міжгалузевий підхід у дослідженні розвитку і розміщення продуктивних сил дає змогу розкрити особливості залежності територіальної організації будь-якої галузі від розвитку і розміщення ряду інших безпосередньо пов'язаних з нею галузей. Це сприяє досягненню важливих соціально-економічних цілей, найбільш повному враховуванню впливу науково-технічного прогресу
38. Міжгосподарський аналіз - охоплює кілька підприємств, що дає змогу визначити середні дані, зробити узагальнення, порівняння, групування показників господарської діяльності підприємств, організацій на територіальному рівні (район, область, країна) та за видами економічної діяльності.
39. Моделювання - метод дослідження явищ, процесів, систем в економіці шляхом створення та аналізу їх моделей.
40. Об’єкт економічного аналізу - господарська діяльність країни, регіону, району, міста, села чи окремого підприємства, структурного підрозділу, підприємця.
41. Обов’язковий резерв - норми резервування засобів, ресурсів, встановлені в законодавчому порядку, на основі нормативних документів, встановлених правил.
42. Обсяг виробництва - кількість виготовленої продук-ції та виконаних робіт за певний період часу (рік, півріччя, квартал, місяць) на певному рівні (підприємство, об'єднання, галузь, на-родне господарство в цілому).
43. Оперативний аналіз - аналіз поточної діяльності підприємства, в межах якого відбувається контроль цієї діяльності. Здійснюється повсякденно і не потребує застосування складних методів дослідження. Основною вимогою до нього є оперативність.
44. Основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва чи поставки товарів, надання послуг, здачі в оренду іншим особам чи для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний термін корисного використання (експлуатації) яких більше одного року.
45. Перспективний аналіз - виходить із потреби планування чи прогнозування господарських операцій у майбутньому. Проводиться ще до здійснення вказаних операцій.
46. Планова інформаціяце вид інформації за функціональним призначенням, а саме це матеріали різноманітних планів, кошторисів, планових завдань, прогнозів, програм.
47. Порівняння - метод наукового дослідження, пізнання дійсності, покликаний встановити спільні й відмінні ознаки між процесами, явищами, об'єктами.
48. Потенційні резерви - це наявні можливості, які використовуються у звітному періоді.
49. Предмет економічного аналізу - це те, на що спрямований аналіз. Виходячи з цього, предметом економічного аналізу є результати діяльності та причинно-наслідкові зв'язки економічних явищ і процесів, що виникають у процесі господарської діяльності, які є головними, визначальними для вивчення і досягнення поставленої конкретної мети аналізу.
50. Прибуток - це сума, на яку доходи перевищують пов'язані з ними витрати.
51. Принцип аналітичності інформації - порівняння поточних результатів із запланованими, виявлення конкретних факторів, що впливають на результати поставлених цілей і можливостей їх досягнення і т.д.
52. Принцип всебічності організації економічного аналізу - повне вивчення економічних явищ чи процесів для забезпечення їх об'єктивної оцінки. 
53. Принцип ефективності економічного аналізу - очікуваний економічний ефект в результаті проведення аналізу має бути значно вищим, ніж затрати на його проведення.
54. Принцип комплексності аналізу - повне вивчення економічних явищ чи процесів для забезпечення їх об'єктивної оцінки. 
55. Принцип об’єктивності економічного аналізу - правильність, реальність даних, відображення ними справжнього стану господарювання шляхом критичного і безстороннього, що не залежить від будь-чиєї волі, можливостей, дослідження економічних явищ, формулювання обґрунтованих висновків і рекомендацій. 
56. Принцип об’єктивності інформації - якщо на інформацію не впливають особисті думки чи оцінки тих, хто її готує. Об'єктивність передбачає надійність, перевіреність, відповідність дійсності.
57. Принцип оперативності інформації – полягає у швидкості і чіткості попадання інформації до реципієнта.
58. Принцип раціональності інформації – полягає у  ефективному, конкретному використанні інформації.
59. Принцип регулярності економічного аналізу - передбачає необхідність систематичного проведення аналітичних досліджень на базі високої їх організації та планування аналітичної роботи..
60. Принцип цілісності організації економічного аналізу - потребує розглядати систему як об’єкт, як цілісне явище, якість якого не зводиться до властивості будь-якої з окремих частин, які утворюють її. 
61. Продуктивність праці - це показник трудової діяльності працівників. Характеризує кількість продукції, виробленої в одиницю часу, або витрати часу на виробництво одиниці продукції
62. Реалізація - . Відпускання продукції і одержання оплати за неї, перетворення майна, товару або цінних паперів на гроші;
63. Регламентація економічного аналізу - розробка для кожного виконавця обов'язкового мінімуму таблиць і вихідних форм аналізу.
64. Регресійний аналіз - метод визначення відокремленого і спільного впливу факторів на результативну ознаку та кількісної оцінки цього впливу шляхом використання відповідних критеріїв.


65. Резерв– поняття, що застосовується у двох значеннях: по-перше, як запаси, ресурси, необхідні для забезпечення безперебійного виробничого процесу, по-друге, як невикористанні можливості подальшого розвитку та удосконалення наявного рівня виробництва (резерви зростання рівня продуктивності, оплати праці, резерви зниження собівартості продукції тощо).
66. Резерв виробництва - резерви, які пов'язані з виробництвом, а резерви обігу – пов'язані з обігом.
67. Резерв робочого часу – це  це потенційні можливості його економічного використання, як наслідок ліквідації цілодобових втрат робочого часу, зниження витрат робочого часу в розрахунку на одиницю продукції, тобто зниження трудомісткості продукції, усунення непродуктивних втрат праці, внутрішньо змінних простоїв робочого часу.
68. Рентабельність - відношення балансового прибутку до середньорічної вартості виробничих фондів за їх початковою оцінкою. це якісний вартісний показник, що характеризує рівень віддачі витрат або міру використання наявних ресурсів у процесі виробництва і реалізації товарів, робіт і послуг.
69. Ресурси - будь-які джерела та передумови отримання необхідних людям матеріальних та духовних благ, які можна реалізувати при існуючих технологіях і соціально-економічних відносинах. Ресурси поділяють на три групи: матеріальні, трудові і природні.
70. Ряд динаміки - ряд чисел, що характеризує зміну суспільних явищ у часі. Фактично це сукупність значень показника, розміщених у певному хронологічному порядку (є інтервальний, моментний, наростаючих підсумків).
71. Середні величини - узагальнюючий показник, який характеризує типовий рівень варіюючої ознаки в розрахунку на одиницю однорідної сукупності.
72. Собівартість продукції - це вартіcне вираження витрат підприємства (організації), пов’язаних з використанням у технологічному процесі виконання робіт і надання послуг природних ресурсів, сировинних матеріалів, палива, енергії, основних виробничих фондів, інструменту, інвентаря, трудових і фінансових  ресурсів, а також інших витрат на їх виробництво і збут, включаючи встановлені державою як обов’язкові відрахування, податки і платежі.
73. Спосіб відносних різниць Прийом відносних (процентних) різниць є різновидом прийому ланцюгових підстановок, який використовується в мультиплікативних моделях, коли вихідні дані представлені у відносних величинах.
74. Спосіб ланцюгових підстановок Цей спосіб полягає у визначенні впливу окремих факторів на зміну величини результативного показника з допомогою поступової заміни базисної величини кожного факторного показника у факторній моделі на фактичну величину у звітному періоді.
75. Спосіб подовження факторної моделі Цей спосіб моделювання передбачає подовження чисельника вихідної факторної моделі шляхом заміни одного чи декількох фак­торів па суму однорідних показників. У= а1/а2
76. Страхові резерви   - це грошові кошти, що утворюються страховиками з метою забезпечення майбутніх виплат страхових сум і страхового відшкодування залежно від видів страхування та доходів, одержаних від розміщення тимчасово вільних коштів.
77. Тематичний аналіз - охоплює тільки окремі напрями діяльності підприємства або рішення спеціальних завдань, здебільшого ті, які найбільш проблемні і важливі в конкретний період часу.
78. Тематичний план економічного аналізу - це план аналізу, який складається тільки з тих питань, які потребують детальнішого, глибшого дослідження.
79. Теорія ігор - розділ прикладної математики, який вивчає математичні моделі прийняття рішень при так званих конфліктних ситуаціях, що мають місце. Сутність теорії ігор полягає у встановленні оптимальної (у тому чи іншому змісті) стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях. Метою теорії ігор є визначення оптимальної стратегії для кожного гравця.
80. Уніфікація економічного аналізу - Уніфікація, або стандартизація організації економічного аналізу – створення типових методик та інструкцій, вихідних форм і таблиць, стандартних програм, застосування єдиних критеріїв оцінки.
81. Фактор - умова, рушійна сила будь-якого процесу, явища; чинник. у промисловості - використовувані у виробництві ресурси, від яких, головним чином, залежить обсяг продукції, що випускається;
82. Фінансово-економічний аналіз - зорієнтований на оцінювання фінансового стану, фінансових результатів та ефективності діяльності підприємства. Він дає змогу виявити напрямки й обмеження фінансового розвитку та реструктуризації фінансової політики.
83. Функціонально-вартісний аналіз - це метод комплексного техніко-економічного дослідження об'єкта з метою розвитку його корисних функцій при оптимальному співвідношенні між їх значимістю для споживача і витратами на їх здійснення.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Сучасний стан використання смарт технологій в Україні

Хоч на сьогоднішній день в Україні не існує смарт-міста проте декотрі містах вже використовують технології розумних міст.       Одним з ...