Геотуристичне
положення Швеції є дуже вигідним, а розвиток туризму в ній базується
здебільшого на використанні природних туристичних ресурсів.
За класифікацією Всесвітньої туристичної організації (ВТО), Швеція належить до Північноєвропейського туристичного району, що є частиною Європейського туристичного регіону. Вихід Швеції до моря формує комплекс додаткових туристичних ресурсів – морських ландшафтів, а протяжна берегова лінія з великою кількістю бухт і заток надає країні перспективи розвивати водний туризм. Окрім цього, завдяки міжконтинентальному морському шляху країна з’єднана з країнами Західної та Центрально-Східної Європи, що становить основу її туристичного розвитку, адже туристичні потоки у Швецію спрямовані здебільшого з країн Північноєвропейського та Західноєвропейського туристів – це резиденти, 11,4 % – не резиденти з країн ЄС, 12 % – нерезиденти поза межами ЄС. Основні потоки туристів формуються у Норвегії – 25,6 %, Німеччині – 15, 7% та Данії – 6,9%.
Територія Швеції витягнута з півночі на південь, тобто має меридіональне туристичного районів. Так, за даними Євростату, 76,6 % усіх спрямування. Це дає переваги країні з огляду туристичної привабливості, оскільки чітко виражена зміна ландшафтів та клімату з півночі на південь сприяє розвитку різних видів туризму.
Ще
однією позитивною рисою геотуристичного положення Швеції є наявність
історико-культурних туристичних ресурсів.
Швеція
– це країна з високими соціальними й екологічними стандартами життя та низьким
рівнем злочинності, що робить її комфортною для туристів. Розвинена туристична
інфраструктура з високим рівнем гостинності приваблює щороку все більше
відвідувачів.
Для
Швеції притаманна добре розвинена транспортна інфраструктура, що сприяє
збільшенню потоків туристів з інших країн та полегшує їх пересування всередині
країни.
Однак
окрім позитивних, геотуристичне положення Швеції має також кілька негативних
рис: По-перше, значна віддаленість Швеції від інших країн, континентів та
перетину основних транспортних шляхів і туристичних потоків.
По-друге, недостатній
та іноді неможливий розвиток деяких видів туризму у зв’язку з несприятливими
природно-кліматичними умовами.
По-третє, обмежена кількість історико-культурних
туристичних ресурсів.
По-четверте, неприваблива цінова політика, адже ціна на
туристичні послуги в країні є досить високою не лише для жителів Європи, а й
для перспективних туристів з інших регіонів світу.
По-п’яте, ускладнення
подорожей юридичними формальностями при отриманні віз для країн поза
Шенгенською зоною (стан банківського рахунку та рух коштів, страхування тощо).
Отже,
геотуристичне положення Швеції загалом є вигідним. Основною перевагою виступає
велика кількість природних туристичних ресурсів, а саме: вихід до моря,
різноманіття ландшафтів та кліматичних умов, багатство флори й фауни, які
сприяють розвитку багатьом видам туризму, зокрема екотуризму, екстремальному,
гірськолижному тощо. Негативними рисами геотуристичного положення країни є
географічна віддаленість, обмеженість історико-культурних туристичних ресурсів,
висока вартість турів тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар